Brown Like Bears Tileset [Edit of Retrodays] Another version!

tileset

#81

Is that a chicken walker? I always imagined them to be chicken-colored.


#82

Well, it was red-coloured in the original tileset, so i figured i’d leabe it like that in case someone gets confused. i am trying to make this the most easily to read. At least in terms of monsters. I will have some liberty with items.


#83

Giant bee is my favorite, right next to the blobs. I really like the depth that shiny lighting gives them.
Also that Jabberwock. Or at least I assume it’s a Jabberwock from its color and general freakish look.

You might just convert me from ascii-purist to tile-user, StopSignal.


#84

[quote=“Nighthawk, post:83, topic:7696”]Giant bee is my favorite, right next to the blobs. I really like the depth that shiny lighting gives them.
Also that Jabberwock. Or at least I assume it’s a Jabberwock from its color and general freakish look.

You might just convert me from ascii-purist to tile-user, StopSignal.[/quote]

Then i will be a really happy person again!
Actually, those are malformed bodies and crawlers, but the jabberwock is indeed like that. Just a bit more… epic? In my opinion.


#85

Still working! And holidays came! So i am boosted!

Here i am showcasing with pride some of the new ones. Jabby, cop robot and the flesh angel join the tango!
The only new one is the Flesh Angel, but i don’t know, felt the need to show. Next version will have that cutie!


#86

The shading on the copbot… it’s… beautiful…
Also, it kind of looks like it has whiskers. What exactly are those gray protrusions?

[size=6pt]And holy carp that Jabberwock is adorable.[/size]


#87

Ouh, I kinda tried to put… cannons? I don’t quite remember, haha. Cannons, yeah. I should find a way to make them more obvious maybe.

And cute jabby. Oh you :3 (?


#88

OH I SEE THE CANNONS NOW

Sorry, I just didn’t realize the one on the right (our right his left) was coming out of the leg area. I thought both were protruding from the middle-front-ish part, thus they looked like whiskers to me. You actually did a pretty good job making them look like cannons, what with the darkened gray at the openings and whatnot.


#89

Oh, haha. Well, thanks a lot, man! It was quite hard to get a good and original idea for the bot, to be honest. More or less had to edit how it was before and then i ended up modifying it completely. I really like it.


#90

[quote=“StopSignal, post:85, topic:7696”]Still working! And holidays came! So i am boosted!

Here i am showcasing with pride some of the new ones. Jabby, cop robot and the flesh angel join the tango!
The only new one is the Flesh Angel, but i don’t know, felt the need to show. Next version will have that cutie![/quote]

Flesh angel looks like it’s got long pigtails??


#91

Ouhh, haha

Maybe i should try to make them more wing-like!


#92

Or spread them away from the head? Still workable.

And woop WOOP for the copbot. :wink:


#93

Thanks man! d:
Going to try something, to check! It will still look good IMO.


#94

This is not a bad tileset at all :smiley:
Fills a unique feel compared to Retrodays, both have their place. Great stuff xD


#95

Ohhh, thanks! I still got to continúe it though. I think i have like 20 enemy tiles that are fobe but still not uploaded here. Hahaha, I’ll do it later! That was the impulse I needed.


#96

The first impression and reason i like it, is because it reminds me of my “custom” edited Phoebus tileset for Dwarf Fortress.
Dunno if you played that, but there is a sort of colour theme thing as well that a player can mod/customize, and i always liked to put a fairly brownish color theme that basically replaced total blackness with a sort of chocolate brown.
Resulting in the unexplored dirt and caves appearing chocolate in color rather than black, as well as the UI. Gave the game a more easy feel on the eyes for hours on end, staring at warm chocolate rather than emptiness :smiley:


#97

Nothing fancy for this new version because it’s late and all, apart from really lots of apologies of not doing anything new before.
So if someone still uses it:

It has got some new tiles and specially normal creatures. Some fixes, and some items, the most common ones AKA the first ones i saw.


#98

Huh. I might start using tiles a bit, this is kinda adorable with how the critters look.


#99

Hahaha, thanks! I hope you have a good experience! It has many tiles that are still RetroDays though. Wich is awesome too, in a way. (?


#100

Finally got around to installing the tileset, and I have to say, the 45 minutes it took to finally get 8zip and open the .rar file was worth it! :smiley:

[size=4pt]Cataclysm: Orange Days Ahead[/size]